torsdag, maj 24, 2007

En Expert No More



Happ. Då var sista arbetsdagen avklarad. Jag har ju inte "arbetat" särskilt mycket på sistone. Men jag stannade iallafall mer än de 2h per dagen jag har stannat denna veckan. Totalt oinspirerad och suget man känner för att få börja på det nya har väl gjort sitt.
Nu är det alltså MediaMarkt som gäller. Vi öppnar troligtvis inte det stora varuhuset på Nova Lund förän i September så det blir en annorlunda sommar som ska tillbringas i Göteborg, Stockholm och Malmö. Kanske kan Tess och jag komma iväg en sväng också då jag fick lite betald semester 1-14 juli.
Det blir mest utbildningar och planering varvat med lite klassiskt teambuilding mellan oss åtta chefer. Enligt varuhuschefen verkar vi vara ett riktigt gott gäng så jag ser verkligen fram emot nya arbetskamrater och givietvis personalen som jag anställt. De sex personerna jag har fått ihop kommer bli ett rikigt bra gäng. Riktigt duktiga, ansvarstagande och inspirerade killar och tjejer, framför allt med mycket humor och kunskap. Ungdomligt, så det passar mig bra, eftersom jag inte ens är 31. ;)
Att välja ut dessa bland de sjuka mängderna sökande har tagit tid men det känns som att jag verkligen har hittar rätt. Ska bli riktigt kul att se hur gruppdynamiken kommer fungera, vilka som naturligt kommer falla in i sina respektive roller och vilka som kommer bli "stjärnor". Eftersom företaget är sjukt stort så är möjligheterna uppåt i stort sett oöndliga och framtiden just nu är oviss men spännande, vem vet var man hamnar i slutändan.

Lite läsning för den som orkar.

http://www.mediamarkt.se/

MediaMarkt expanderar stort

Tror Ni tjejbilden hade funkat i Sverige? ;) Ah, dessa tyskar....

1 kommentar:

S sa...

Vilket land är det land längst bort där MediaMarkt finns?

och så undrar jag:
När ska du byta namn till MediaMac? Både på Bloggen och på dig själv.